Centraal Museum Utrecht

Een interactie als aanvulling op een tentoonstelling.

Voor het Centraal Museum werden we in 2016 gevraagd om ons in te zetten voor een expositie van fotograaf Craigie Horsfield. Naast het realiseren van de traditionele beeldcampagne bestaand uit affiches, digitale aankondigingen op Hoog Catharijne, een reeks vlaggen en abri’s, zijn we ook aan de slag gegaan met een interactieve installatie.

Voor de tentoonstelling ontwikkelde we een campagne die bezoekers vóór, tijdens en na de tentoonstelling konden bedenken en inzetten. Met een online vragenlijst poogden we de toekomstig bezoeker of de bezoeker op locatie te desorienteren of te vervreemden. Een set van vier vragen en het invullen van een naam zorgde ervoor dat je realtime zelf in het museum kwam te hangen. Het resultaat van je vragenlijst, inclusief je naam, werd namelijk in een volledige rood ingerichte ruimte op de vide van het museum gebeamd. Je kon dit live zien wanneer je aanwezig was, maar je kon vanuit thuis ook zien dat je werkelijk in het museum werd gepubliceerd door een live verbinding met een webcam op locatie.

-->