Opdrachtgever

Edukans

Project

Website & Actieplatform

Duur & Team

3 maanden met 5 mensen

Edukans kwam met de vraag voor een nieuwe website & een nieuw actieplatform. Ze zetten zich al jaren in voor beter onderwijs in ontwikkelingslanden. Met succes. Maar door de focus op het werk in het buitenland, was er minder oog voor hun eigen communicatie.

Een overzicht van de trajecten op Edukans.nl

De website was inmiddels sterk verouderd, terwijl de behoefte aan meer bekendheid en donateurs bleef groeien.

Het antwoord zat dus niet alleen in een restyling van de website, maar in de juiste benadering van de verschillende doelgroepen. We bedachten een manier om het verhaal van Edukans beter te vertellen en ontwikkelden technische oplossingen om de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe website sterk te verbeteren. Daarnaast bouwden we een actieplatform die particulieren de kans geeft om nog makkelijker zelf donaties te verwerven.

Een actie van Sandra op het actieplaform

Het resultaat is een sterk staaltje van gelijkwaardig partnerschap tussen ons en de opdrachtgever. Door vragen te stellen, te luisteren, maar vooral door elkaars ideeën te respecteren.

“Je merkt dat het goed voor ons was, even terug naar nul en opnieuw kijken met eigenwijze mensen die zeggen wat werkt en wat niet. September kon heel goed inschatten waar we naar op zoek waren en heeft dat vervolgens perfect vertaald.

– Maarten de Bruijn, marketingadviseur Edukans.